پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4120
-
الف
+

نگاهی به آخرین خبرهای جشنواره‌ای

آخرین خبرهای جشنواره‌های داخلی و خارجی را از وب‌سایت آی‌فیلم دنبال کنید.

آخرین خبرهای جشنواره‌های داخلی و خارجی را از وب‌سایت آی‌فیلم دنبال کنید.

به گزارش آی‌فیلم، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که بخش دومش از ابتدای هفته بزرگداشت بسیج آغاز شده بود، امروز جمعه هفتم آذرماه با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان داد.

در بخش بهترین کارگردانی فیلم سینمایی تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به ابراهیم حاتمی‌کیا برای فیلم «خروج» تعلق گرفت.

در بخش بهترین فیلمنامه فیلم سینمایی مسابقه اصلی، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به مهدی جعفری برای فیلم سینمایی «۲۳ نفر» رسید.

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی بهترین فیلم سینمایی در بخش اصلی مسابقه به «محمدحسین قاسمی» تهیه کننده فیلم «شبی که ماه کامل شد» اهدا شد.

همچنین، جایزه ویژه هیأت داوران برای دریافت تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش اصلی مسابقه نیز به «مهرداد خوشبخت» کارگردان فیلم «آبادان یازده ۶۰» اهدا شد.

در ادامه این مراسم نوبت به معرفی برگزیده بهترین فیلم به معنای مطلق رسید. در این بخش تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی بهترین فیلم به معنای مطلق به «عباس ایمانیان» تهیه کننده فیلم مستند کوتاه «نامه‌ای از دمشق» اهدا شد.

معرفی فیلم‌های هفته فیلم ایتالیا

اسامی ۵ فیلم‌ حاضر در هفته فیلم ایتالیا که قرار است از ۱۱ تا ۱۵ آذر ۹۹ به صورت آنلاین و رایگان برگزار شود، اعلام شد.

بدین ترتیب ۵ فیلم «مادرم» به کارگردانی نانی مورتی، «لازاروی خوشحال» به کارگردانی آلیچه رورواکر، «جاده نفت» به کارگردانی برناردو برتولوچی، «جایی که سایه‌ها فرو می‌افتند» به کارگردانی والنتینا پدیچینی و «مارتین ایدن» به کارگردانی پیترو مارچلو در این رویداد از طریق پلتفرم هاشور به صورت آنلاین و رایگان اکران می‌شوند.

حال در برنامه‌ریزی جدید موسسه هنروتجربه، این هفته فیلم از ۱۱ تا ۱۵ آذرماه ۹۹ مصادف با ۱ تا ۵ دسامبر ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

آمادگی «آرزوی زیبا» برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی

علی قوی‌تن از آخرین وضعیت آماده‌سازی فیلمش با هدف حضور در جشنواره‌های بین المللی خبر داد.

علی قوی تن کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت آماده سازی فیلم سینمایی «آرزوی زیبا» اظهار کرد: چند سکانس از فیلمبرداری این اثر باقی مانده بود که انجام شد و هم‌اکنون درگیر تدوین، صداگذاری و دیگر مسائل فنی مربوط به آن هستیم. حدود دو ماه آینده نسخه نهایی این فیلم آماده می‌شود.

وی با اشاره به حضور بین‌المللی این فیلم، بیان کرد: همزمان با انجام کار‌های فنی زیرنویس را هم با هدف حضور در جشنواره‌های بین المللی آماده خواهیم کرد؛ البته باید دید وضعیت کرونا و برگزاری جشنواره‌ها به کجا ختم خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

خبرهای تازه از جشنواره‌های داخلی و خارجی

مروری بر تازه‌ترین سریال‌های تلویزیون

آخرین خبرها از جشنواره‌های داخلی و خارجی

مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری

تازه‌ترین خبرها از سریال‌های در حال تولید سیما

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر